28 Mayıs 2013

Ve Beklenen Doktor Oz Röportajım Karşınızda!

Sizler için New York'a gittim ve süper bir röportaj yaptım... The Doctor Oz Show'un Rockefeller Plaza'daki stüdyosuna giderken sizin gücünüzü arkamda hissediyordum! :) Şov 40 dakika sürdü ve bant çekimi yapıldı. Ve Mehmet Öz şov esnasında bir kere bile takılmadı. Yani hiçbir sahnede tekrar çekimi yapılmadı. Kendisine bu durumu sorduğumda gülümsedi ve aylar öncesinden her şova ayrı ayrı çalıştığını söyledi. 

Bu kadar başarılı bir insanın bir o kadar mütevazı olması insanı bir Türk olarak çok gururlandırıyor. Bu güzel söyleşi için Doktor Öz'e çok teşekkürler... 


Doktor olma hikayenizle başlayalım… Mehmet Öz bu zor mesleği nasıl seçti?

Bu kararı nasıl verdiğimi çok iyi hatırlıyorum. 7-8 yaşlarındayken babamla dondurmacının önünde sırada beklerken benden aşağı yukarı üç yaş büyük bir çocuk önümüzde duruyordu. Babam o çocuğa büyüdüğünde ne olmak istediğini sordu. Çocuk bilmediğini söyledi. Çocuk dondurmasını alıp gittiğinde babam bana dönüp “sana ne olmak istediğini sorduğumda neyi seçtiğin hiç önemli değil, ama her zaman verebilecek bir cevabın olmalı... Hayatın boyunca fikirlerin değişebilir ama her zaman bir hedefin olmalı...” Ben de onun gibi bir doktor olmak istediğimi düşündüm ve bu fikrim hiç değişmedi!


Kendi Televizyon programınızı yapmaya nasıl karar verdiniz? Hem başarılı bir doktor olmak hem de popüler bir Tv figür olmak zor olmadı mı?
   
Yıllar içinde kalp rahatsızlığı yaşayan çok fazla insan gördüm. Bu beni çok rahatsız ediyordu çünkü biliyordum ki o insanlar basit egzersizler yapıp ve sağlıklı beslenseler bu durum çok daha farklı olurdu. Bu düşüncemi eşim Lisa’yla paylaşınca, bana “insanlara bildiklerini öğretmek için bu sorumluluğu alman ve televizyona çıkman gerek” dedi. Onun yapımcılığında “Discovery Health” kanalında “Second Opinion” adlı ilk programımı yapmaya başladım. İlk konuğum kendi talk showunda bana yer vermek isteyen Oprah Winfrey’di.   5 yıl ve 60 programdan sonra Oprah programımı geliştirdi ve CNBC’ye geçerek Amerika’nın tamamına hitap etmeye başladık.
Emmy ödüllü programımın başarısının sırrı ise kendini bu işe adamış bir ekiple çok çalışmak.

Kadın hayranlarınız oldukça fazla. Sevmediğiniz ya da değiştirmek istediğiniz bir yönünüz var mı?

Aslında hayat yaşlandıkça güzelleşir. Bu yüzden yaşım ilerledikçe sağlığıma daha da dikkat etmeye çalışıyorum. Daha iyi görünmek ve hissetmek için yediklerime dikkat ediyorum, her gün düzenli olarak egzersiz yapıyorum ve stresten uzak duruyorum.  Değiştirmek istediğim tek şey ise beyazlayan saçlarım… Şovum başladığı zaman saçlarım kahverengiydi, keşke zamanı geri alabilsem! (Gülüyor…)

First Lady Michelle Obama ilk konuğunuzdu. Nasıl biri? Şovda bizi bekleyen sürprizler neler?
Michelle Obama gerçekten bir fenomen. Azimli, düşünceli, hevesli bir kadın… Ayrıca çok da espirili… Şovda “Çocuk yaşta obezite”ye karşı devletin açmış olduğu mücadeleden bahsetti.  Programda ip atlaması da gerçekten çok büyük sürpriz oldu ve bu konuda da oldukça başarılıydı.

Dr. Oz Show’da başınıza gelen en komik olay nedir?

Burun karıştırmayla ilgili bir program yapıyorduk, elimi dev bir burun maketinin içine sokmak zorundaydım. Elimi burun deliğine koyar koymaz yeşil lapa gibi bir şey dışarıya doğru akmaya başladı, birde baktım ki “guacamole!!*”. Daha sonra hatırladığım tek şey, dev bir burun deliğinden çıkmış guacamole yediğimdi. Bu şovumda başıma gelen hatırladığım en eğlenceli şeydi.
*guacamole= Ana malzemesi avokado olan bir Meksika mezesidir.





 Aşağıdaki kelimeler size neyi çağrıştırıyor?
·         Başarı: sağlık
·         Güzellik: İç Güzelliği
·         Sağlık: doğru beslenme ve egzersiz
·         Türkiye: Evim
·         Aile: Kutsal, yaşamak için gerekli her şey
·         Seks: Haftada üç kere

İlkeniz nedir?

80% sağlık, 20% musama,hoşgörü

Gelecek planlarınız neler? 10 Yıl sonra kendinizi nerede görüyorsunuz?
Sevdiklerimle ve ailemle sağlıklı ve mutlu bir hayat geçirmeyi diliyorum. Kısa zaman önce 50. Yaşımı kutlarken etrafımdaki yüzlere baktığımda ne kadar şanslı olduğumu düşünüp şükrettim. Kariyerimde ne başardıysam onların sevgisi ve desteğiyle oldu.

En sevdiğiniz Türk yemeği hangisi?
Sarımsaklı ve semiz otlu yoğurt.

Programınızda Türk Kahvesine Yunan kahvesi dediğinizle ilgili haberler çıktı. Türkiye’de bu konuda çok yorum yapıldı. Yanlış anlaşıldığınızı düşünüyor musunuz?

Türk insanın kaygılarını ben de taşıyorum. Tüm dünyada kahveyi inceleyen uzman, Chris Kilham Yunan Kahvesi olarak bilinen kahvenin aynı zamanda Türk kahvesi olduğunu söyledi. Ben de “İnanın bana ben de gayet iyi biliyorum” dedim. Bahsi geçen kahvenin aynı zamanda Türk kahvesi olduğunu üstüne basarak vurguladık. Ben de tüm Türkler gibi kültürel mirasımızdan gelen kahve kültürünü dünyaya anlatabildiğimiz için gururluyum. Program sırasında Türk olduğumu ve aynı kahvenin ülkemde de çok sık içildiğini belirttim.


Bu resim de şovu izlediğimin bir kanıtı! :) Karşınızda Ufo Gören Masum Köylü!;)


Katıldığım şovu izlemek isteyenler aşağıdaki linke tıklayabilirsiniz: 
http://www.doctoroz.com/videos/whats-your-personality-type-pt-1

Not: Röportajın gerçekleşmesindeki yardımlarından dolayı Mehmet Gülay, Mana Gülan, Seval Öz'e; çözümlemede ve çevirideki yardımlarından ötürü Burak Baturman'a Şükranlarımı Sunarım! ;)

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Tebrikler! :)