4 Temmuz 2012

BİLFEN EĞİTİM KURUMLARI'NIN SAHİBİ FATİH ÖZTÜRK'ÜN ZARİF EŞİ ESRA ÖZTÜRK İLE RÖPORTAJIM HUZURLARINIZDA;)


ESRA ÖZTÜRK... NEYSE O... HANİ KENDİNİ FARKLI TANITMAYA ÇALIŞAN, HAYATINI BİR SİNEMA FİLMİ GİBİ DÜŞÜNÜP SÜREKLİ OYUNCULUK YAPANLAR VAR YA... ESRA ÖZTÜRK TAM TERSİ... NE HİSSEDİYORSA, NE DÜŞÜNÜYORSA SÖYLÜYOR... İÇİ DIŞI BİR... HEM ÇOK ZARİF, HEM GÜÇLÜ... HEM DUYGUSAL, HEM KAYA GİBİ... BEN ONU ÇOK SEVDİM... HAZIR YAKALAMIŞKEN HER ŞEYİ SORDUM... O DA TÜM SAMİMİYETİYLE CEVAPLADI... BİLFEN EĞİTİM KURUMLARI'NIN BAŞARISININ SIRRINDAN, ÖZEL YAŞANTISINA KADAR TÜM ŞEFFAFLIĞIYLA ESRA ÖZTÜRK KARŞINIZDA! ;) CITY'S ALIŞVERİŞ MERKEZİ İÇİNDEKİ GOOD FOOD MUHTEŞEM YEMEKLERİYLE SOHBETİMİZE RENK KATTI ;) 

                                     



-      Esra Öztürk kimdir?
   
    Üç çocuklu bir ailenin en büyük çocuğuyum. Oğlak burcuyum.Burçlara inanırım!  (Gülüyor...)

-      Nerelisiniz?
    
    Ailem Azeri’dir. Benim çocukluğum ve gençliğim İstanbul’da geçti.

-      Aynı zamanda kalabalık ve mutlu bir aileniz var… Kaç çocuğunuz var? Kaç yaşlarındalar?
    
    Üç çocuğum var. Pelin ve Selin ikizler ve 10 yaşındalar. Küçük kızım Nehir ise 7 yaşında.

-      Sizin okullarınızda mı devam ediyorlar?
    
     Kızlarım tabi ki dedelerinin kurduğu, her sene başarısıyla adından söz ettiren Bilfen Okulları’nda okuyor...
-      
     İkiz olan çocuklarınız aynı sınıfta mı okuyor?
    
    Rehberlik bölümü uzmanlarımızın tavsiyeleri doğrultusunda Pelin ve Selin farklı sınıflarda eğitim  görüyorlar.  Böylesi daha sağlıklıymış... ( Gülüyor) 

-       Çocuklarınıza vermeye çalıştığınız en önemli değer?

Her anne ve baba gibi biz de çocuklarımızın beden ve kafa sağlıklarının yerinde olmasını, mutlu bir hayat sürerken insani değerlere saygılı olmalarını, üretken, çalışkan ve yaşadıkları dünyaya fayda sağlamalarını istiyoruz. Önem verdiğimiz toplumsal değerlerimizi çocuklar ailede görerek öğreniyorlar. 


Peki... Biraz da Bilfen Eğitim Kurumları'ndan konuşalım;) Eğitimde kaçıncı yılını doldurdu bu sene Bilfen Eğitim Kurumları?

Bilfen Okulları 1988 yılından beri Türk eğitimine önemli katkılar sağlayan bir eğitim kurumu. Bu yıl 25’inci yılını kutlayacak.

Bilfen okullarında bu yıl kaç öğrenci eğitim görüyor?

Bilfen Eğitim Kurumları bünyesinde hali hazırda 10 bin öğrenci eğitim görüyor. Bilfen Okulları bünyesinde 8 ilköğretim okulu, 19 anaokulu, 5 lise bulunuyor.  2 bin öğrencisi ile “Bizim için eğitimde son yoktur!” diyen Bilfen Ana okulları, Avrupa yakasındaki okullarına bir yenisini daha ekleyerek 18. anaokulunu Etiler’de açıyor. Ana okullarının sonunda her öğrenci Avrupa Dil Portfolyosu’nun (The European Language Portfolio) ilk basamağı olan A1 seviyesi için gerekli temel bilgileri kazanmış olarak mezun oluyor. Ayrıca okullarda toplam 1250’si öğretmen olmak üzere 2 bin personel görev yapıyor.

Geçen sene Bilfen Okulların’dan kaç öğrenci Robert Koleji’ne girdi?

Her seneki gibi... Robert’te bir sınıf açacak kadar... 
( Gururla gülümsüyor...)

Bu seneki SBS başarılarınızla ilgili bir tahmininiz var mı?

Bilfen Okulları son 8 yıldır SBS’de tüm şubeleriyle en üst sıralarda yer alıyor. Dereceleri kimseye kaptırmıyor. Öğrencilerimiz, öğretmenlerimiz ve yöneticilerimizin emeklerinin bu yıl da karşılıksız kalmayacağına inanıyorum.

Bilfen Okulları olarak vazgeçilmez ilkeniz ne?

Bilfen Okullarının uzun yıllardır ortaya koyduğu istikrarlı başarının sırrı, kurucumuzun eğitime bakış açısını da yansıtan şu cümlede saklıdır: “Eğitim ciddi bir iştir. Bilmekten öte ona gönül vermek gerekir.”

Bilfen Okulları’na öğrenci seçerken ne gibi kriterleri göz önünde bulunduruyorsunuz?

Her yıl BİSS adı verdiğimiz “Bilfen İlköğretim Okulları Seviye Sınavı”nı yapılıyor. Bu sınavda 6, 7 ve 8’inci sınıflar için Bilfen Okulları sıralamasına göre birinci olan öğrenciye yüzde 50, ikinciye yüzde 35, üçüncüye yüzde 25 ve ilk 10’a giren öğrencilere de yüzde 10 başarı bursu veriliyor.

Bilfen Okulları’nın diğer okullardan farkı ne?

Bilfen Okulları, öğrencilerini hem akademik hem de sosyal açıdan hayata hazırlar. Okullarımız, öğrencilerine bilgiye ulaşmayı, edindikleri bilgiden yararlanmayı ve bilgiyi geliştirme yöntemlerini öğretmeyi ilke edinmiştir. Bu anlamda tüm Bilfen Okullarında “Yaşayarak Öğrenme” sistemi uygulanmaktadır.


Bilfen Okullarında burslu öğrenci oranı kaç?

Bilfen Okulları, yüzlerce öğrencisine Milli Eğitim Bakanlığı’nın öngördüğü bursları vermektedir.

Bilfen Okulları her sene muhteşem bir yıl sonu gösterisiyle mezunlarına veda ediyor… Geçen sene Ajda Pekkan bu sene Kenan Doğulu… Nasıldı gösteri?

Bilfen Okullarının geleneksel yıl sonu gösterileri gerçekten muhteşem geçiyor her sene.  Bu sene de süperdi... Çok eğlendik... Ayrıca gururlandık da...  Kenan Doğulu öğrencilerimizin oluşturduğu bir koroyla birlikte muhteşem bir konser verdi... Berlin Filarmoni Sahnesi’nde konser veren Bilfen Filarmoni Orkestrası’nın 130 üyesine 110 kişilik dev koro eşlik etti. Öğrencilerimizin danslarıyla renklenen gecede Kenan Doğulu, hem öğrencilerin hem de velilerin kalplerini fethetti bence... (Gülüyor...)  


 Eveeet... Yaşamın Tatları takipçileri için Bilfen'le ilgili her şeyi öğrendikten sonra şimdi de sosyal yaşamdaki faaliyetlerinize geçelim ;) Derneklerdeki çalışmalarınız dikkat çekiyor. Yardım meleği gibisiniz… Hangi derneklere üyesiniz?

Teşekkür ederim, yaşadığımız toplum için elimden geleni yapmaya çalışıyorum.1999 yılından beri TEMA Vakfı’nda,1998’den beri BAYEM (Bilfen Başarılı Eğitime Muhtaç Çocuklar) Derneği’nde ve TİKAD (Türkiye İş Kadınları Derneği) için çalışıyorum.

TEMA’nın çalışmaları Türkiye’yi çöl olmaktan kurtaracak mı? Siz durumu en yakından takip edensiniz... 

Tema Vakfı tabii ki tek başına bu misyonu üstlenemez. Orman Bakanlığı ve özel kurumlarla birlikte yapacakları ağaçlandırma çalışmalarıyla örneğin ‘81 ilde 81 Orman’ ve Koç Holding ile birlikte ‘Ülkem için Orman’ gibi projelerle ve de gönüllülerimizin desteğiyle Türkiye’de ağaçlandırma çalışmaları yapılarak kurtarılabilir.

TEMA’nın şu anda yürüttüğü kampanya var mı? Nasıl katkıda bulunabiliriz?

TEMA olarak ‘Meşeler Yuva Arıyor Kampanyası’nı sürdürüyoruz. Destek vermek isteyenler cep telefonlarından 3464 numarasına mesaj atarak 5 TL yardımda bulunabilir.

Düğün, doğum, nişan gibi özel günlerde fidan dikmeye teşvik eden bir çalışmanız var. Buradan okurlara iletişim için bilgi verelim. Malum yaz ayları düğün ve nişan zamanı… Çiçek göndermek yerine ne yapılabilir?

TEMA Vakfı’nın İktisadi İşletme Bölümümüzden Ahmet Gün’e ulaşılabilir. TEMA Vakfı tarafından Türkiye’nin farklı yerlerinde oluşturulmuş hatıra ormanları mevcut. Bu hatıra ormanlarına bir fidan bedeli olan 5 TL bağış yapılabilir. Bağış yapan kişi kimin adına vermek ve ne sebeple bağış yapacaksa bu bilgiyi Ahmet Gün arkadaşımıza vererek sertifika alabilir. Bu bağışlar nişan, düğün, doğum günü, Anneler Günü, Babalar Günü, Sevgililer Günü’nde de yapılabilir.


 Özel günlerden bahsetmişken... Bu kadar yoğun yaşantınızın arasında vücut ölçülerinizi koruyabiliyorsunuz… Nasıl başarıyorsunuz?

İltifatınız için çok teşekkür ederim ama maalesef yemek yemeği çok seviyorum. (Gülüyor...)

Detoksla aranız nasıl? Sırlarınız var mı?

İnanır mısın hayatımda hiç detoks yapmadım... O yüzden bir detoks sırrım yok. ;) 

Spor yapıyor musunuz?

Aslında düzenli spor yapmayı istiyorum ama çocuklar, yoğun sosyal hayat nedeniyle yapamıyorum.

Her zaman bakımlı ve güzelsiniz. Bunu nasıl başarıyorsunuz? İnsan bazen bakımlı olmaktan yorulur. Evde pijamalarınızla tüm günü geçirdiğiniz oluyor mu hiç?

İnsan buna ihtiyaç duyuyor ama maalesef öyle bir lüksüm hiç yok.

Laf aramızda, Esra Öztürk gerçekten doğru söylüyor... Geçen gün kendisiyle telefonda görüştüm... Çocukların karnelerini almak için okula gidip, oradan eşiyle bir iş yemeğine geçip daha sonra da katılmaları gelen bir açılışa yetişmek için çırpınıyordu adeta ;) 



10 parmakta 10 mağrifet;) Yemek de yapar mısınız? En iyi yaptığınız yemek?

Tabii ki yaparım. Özellikle zeytinyağlı yemekleri çok güzel yaparım... Herkes çok sever ;) 

Anne olmak hayata bakış açışınızı değiştirdi mi?

Sanıyorum annelik kadının hayatında büyük değişimlere yol açıyor. Doğal olarak beni de değiştiren bir süreç oldu. Kendimi bildim bileli çocukları çok severdim ama insanın kendi çocuklarının olması başka bir duygu. Zaten çocuklardan önce duygusal bir insandım ama anne olmak beni daha da duygusallaştırdı.

10 Sene sonrayı düşündüğünüzde kendinizi nerde hayal kuruyorsunuz?

Allah ömür verirse 10 yıl sonra yine genç kız olacak yavrularımla ve eşimle sağlıklı, şimdiki gibi huzurlu ve mutlu olmayı hayal ediyorum.

Hayat ilkeniz?
Hz. Mevlana’nın dediği gibi ‘Ya olduğun gibi görün ya göründüğün gibi ol!’

Kimler sizin dostunuz olabilir?
Yüreğinin temizliğine, samimiyetine inandığım, maddiyatın hayatımız da amaç değil araç olduğuna inananlar benim dostum olabilir.

Samimi ve içten bir yapınız var. Bu bulunduğunuz ortam için avantaj mı dezavantaj mı? Neden?
Anlayan için avantaj, anlamayan için dezavantaj… Nereden baktığınız önemli... (Gülüyor...)



Eşinizle nasıl tanıştınız? Kaç senelik evlisiniz?
15 yıldır evliyiz. Eşimle Bilfen’de çalıştığım kısa dönemde tanıştık. (Eşinden ve çocuklarından bahsederken gözleri parlıyor...)

Kendinizle özleştirdiğiniz marka?
Özellikle bir marka takıntım yok.

Kullandığınız parfüm?
Chanel Coco Mademoiselle, Armani Aqua Di Gio’yu kullanıyorum.

Yaz geldi… Yazın planlarınız neler?
Geçen yaz olduğu gibi bu yaz da ailece Bodrum’da yazlığımızda tatil yapacağız.

En sevdiğiniz slogan? Özlü söz?
İyilik yap, denize at…



Good Food’u nasıl buluyorsunuz?
  Çok başarılı buluyorum. 


Ne kadar sıklıkla geliyorsunuz?

Nişantaşı’na her geldiğimde Citys’e uğrarım ve mutlaka Good Food'a gelirim...    






Favori yemeğiniz?
Calzone ve somon ızgarayı tercih ederim.

Favori tatlınız?
Çilekli tart başta olmak üzere tüm tatlıları çok başarılı buluyorum.

BU SAMİMİ RÖPORTAJ İÇİN ESRA ÖZTÜRK'E ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM ;) 
                                                 BURCU ÇEŞİT =)





Hiç yorum yok: