17 Ekim 2012

HERITIA AÇILDI! ;-)


Taksim'de Pera Palas'ın karşısında çok güzel bir mağaza gözüme çarptı. Heritia!Durur muyum? :) Hemen içeri girdim. Blogger olduğumdan bahsettim ve başladık mağazayı gezmeye. Ürünlere aşık oldum. Mağazanın ortaklarından Zeynep Küçük'le bir de röportaj yaptım...Ve anladım ki;  
Geçmişi günümüzle yoğururken içine samimiyet, emek ve sevgi de koymuşlar. Çok lezzetli bir şey çıkmış ortaya :) Buyrun içeri girelim;)


ZEYNEP KÜÇÜK WILLEMS


Heritia’nın anlamı nedir?

Heritia, Miras Diyarı veya Miras Ülkesi anlamına geliyor. Markamızı yaratırken amacımız yüzyıllardır bu topraklarda icra edilen nadide el sanatlarını ve geleneksel tatların devamını sağlamak ve tüm dünyaya tanıtmak oldu. Logo olarak markamızı en iyi şekilde ifade edeceğine inandığımız Selçuklu dönemine ait Hayat Ağacı’nı seçtik, kökeni tarih öncesi devirlere kadar uzanan tüm dinsel ve kültürel geleneklerde yeri olan Hayat Ağacı’nın kökleri yeraltından (öte alem) çıkarak yeryüzüne (fiziksel alem) ve oradan da gökyüzüne (semavi alem) ulaşır.






Böyle bir yer açma fikri nasıl oluştu? Bize biraz hikayenizi anlatır mısınız?

Çocukluğumdan beri Türk İşleme Sanatı’nı icra etmiş annem rahmetli Nahide Küçük’ü gördüm.  Kendisi 1955 yılında Beyoğlu Olgunlaşma Enstitüsü mezunu olduktan evden yürüttüğü çalışmalarını daha sonraki yıllarda Hilton ve Swissotel’de açtığı mağazalarda devam etti. Gerek lise gerekse üniversite yıllarımda kendisine her konuda yardımcı oldum.  2007 yılında annemi kaybettikten sonra 17 senedir çalıştığım şirketten ayrılıp, gerek yerli gerekse yabancı sanat severlerin her zaman beğenisi kazanmış bu sanatı sürdürmeye karar verdim.  Projem için yer ararken, bu mağazayı görüp tabiri yerinde ise aşık oldum ve  hummalı bir o kadar da çok zevkli tadilat ve dekorasyon çalışması sonunda sizi burada ağırlayabiliyorum.  Tasarımı Metrekare  Mimarlık’ın kurucu ortağı iç mimar Burçin Erdem’e ait olan tüm ahşap ve metal dekorasyonu kendi atölyelerimizde uyguladık.








Mağazanızda neler bulabiliriz?

Heritia gördüğünüz gibi iki mağazadan oluşuyor. Birinci mağazada el İşlemeleri, sedef işlemeciliği ve değerli metal işlemeciliğinin seçkin örneklerini sergiliyoruz. Sedef işçiliği elde yapılmış sehpalar, dolaplar, tespih ve kalem kutuları, altın sim, gümüş ve ipek ile elde işlenmiş masa örtüleri, duvar panoları, gümüş, bakır, pirinç metallerinden yapılmış ev objeleri ürünlerden bazıları. Yakında değerli ressam  İsmail Acar’ın nadide tablolarına da yer vereceğiz. Diğer mağazada ise tamamı organik, glikoz, esans ve gıda boyası içermeyen lokum ve badem ezmesi ve yine glikozsuz rengarenk akide şekerlerimiz var. Bu ay duble fıstık, portakal parçalı, gül yapraklı ve bal kabağı-ceviz tatları ile sunduğumuz lokumlara gelecek günlerde daha farklı tatlar  da eklenecek.    





     Kişiye özel tasarımlı ürünleriniz var mı?

Hayal edin biz gerçekleştirelim! Heritia butik çalışan bir marka. Sedef işlemeciliği, el işlemleri, değerli metal işlemeciliği konularında istediğiniz tasarımı üretebiliyoruz.  Geçenlerde gelen bir müşterimiz için baş harflerini taşıyan gümüş kaplama çay kaşığı hazırladık.  Başka bir dostumuza maraş işi perde yaptık. İsterseniz size özel bir tatta lokum dahi yapabiliriz..




Ürünleriniz baby shower, doğum günü, açılış gibi etkinlikler için istenirse toptan olarak alınabilir mi? 

Tabii, bir tane veya yüz tane.. istediğiniz çalışmayı yapıyoruz.. akide şekerlerimiz baby shower partilerinde özellikle çok popüler..


Heritia’nın benzer konseptteki markalardan farkı ne?

Butik olmamız! :)

Yepyeni bu güzel markanın ilerisi için hedefleri neler? Başka yerlerde de açmayı düşünüyor musunuz?

Heritia, kültürümüzde çok önemli yeri olan Türk El İşlemelerini, Sedef İşlemeciliği ve değerli metal işlemeciliğini öne çıkartarak bugüne ve geleceğe taşımak misyonunu üstlenmiş, geçmiş, bugün ve gelecek arasında bir köprü kurarak kültürel ve sanatsal miras değerlerimizi ölümsüzleştirmeyi hedeflemektedir. Ayrıca ilerde Heritia konsept mağazalarını yurt dışında da açmayı hedefliyoruz.

Ben de Zeynep Küçük Willems'e bu güzel röportaj ve misafirperverliği için çok teşekkür ederim. Çok sık görüşeceğimizin garantisini veriyorum. Çünkü buraya bayıldım! ;) 



Hiç yorum yok: