14 Temmuz 2012

NEW YORK NEW YORK- 3 : ABDULLAH GÜL'ÜN YEMEKLERİNİ HAZIRLAYAN ŞEFLE RÖPORTAJIMIZ VAAR ;)

Eveet... Sizlerle beraber  bugün Helmsley Park Lane Oteli'nin Central Park manzaralı kahvaltı salonundayız... Yere kadar uzanan pencereleri, eski tarz mimarisi, emektar çalışanlarıyla burada evinizde gibisiniz ;) Helmsley Park Lane Oteli'nin başarılı şefi Atilla Soy ile hem kahvaltımızı yapacağız, hem de sohbet edeceğiz... Jennifer Lopez, Abdullah Gül gibi ünlülerin yemeklerini hazırlayan Atilla Soy karşınızda ;) 




Atilla Bey, hangi rüzgar attı sizi Amerika'ya? 
Kader...:) 2000 yılında geldim buraya... 18 yaşındaydım... Ve gelir gelmez bir İtalyan restoranında çalışmaya başladım... 

Şartlar zor muydu o zaman? 
Çok zordu. Hiç tanıdığım yoktu... İngilizce bilmiyordum... 
İtalyan restoranının üst katında kalıyordum ve çalışan tek yabancı bendim... 15 ay içinde İngilizce'yi çok iyi konuşur hale geldim... 

Neredeydi o restoran?
Long Island'daydı... Aşçılığı çocukluktan biliyordum. 
Bu restoranda dünya mutfağını öğrendim... 

Çocukluktan biliyordum dediniz... Kimden geliyor bu ilgi ve yetenek? 
Babamın lokantası vardı İstanbul'da... Lisede hem okur hem de ona yardımcı olurdum... Kasada dururdum... Yemeklere yardım ederdim... İlk aşçılık okulum orasıydı diyebilirim:) 

Örnek aldığınız dünyaca ünlü bir aşçı var mı? 
Zamanında çok ünlüydü, Albergo Andriano... Kendisi Peru'lu... Plaza Oteli'nin 15 senelik şefi... Gördüğünüzde bu şef diyip elini öpebileceğiniz bir insan... Ama artık eğitim veriyor sadece... 

Peki New York'a gelişiniz nasıl oldu? Buradaki otellerde çalışmaya ne zaman başladınız? 
Manhattan'a taşınınca yabancı restoranlarla çalışmaya başladım... Beraber çalıştığım arkadaşlarım tavsiye ettiler beni Helmsley Park Lane'e... Mülakat baya zordu... :) 6 yemek, 6 ara sıcak, salata yaptık mülakatta... Mülakattan geçtim ve 2.5 sene önce burada işe başladım... 

Böyle bir otelde bir Türk... Türk olmanın dezavantajını yaşadınız mı hiç? 
Çok şükür ben hiç yaşamadım öyle bir şey... Her gittiğim yerde sevildim...(Gülümsüyor)

Hayatınıza yön veren bir söz var mı? 
Ne iş yaparsanız yapın, en iyisini yapın!



Gelelim ünlülere:) Ünlülerden kimlere servis verdiniz bugüne kadar?
Jennifer Lopez, Sean Paul, Oprah Winfrey, Nba oyuncularına....
Özel şeflik yaptığım dönemde Peru ve Şili Başbakanına... 
New York'ta kaldığı dönemde de Cumhurbaşkanı Abdullah Gül'ün yemeklerini hazırladım... 

En çok hangi yemekleri seviyor Abdullah Gül?
Zeytinyağlı ve salata tercih ediyor... Kebap, etli yemekler gibi ağır yemekleri tercih etmiyor... 

Formunu buna borçlu o zaman cumhurbaşkanımız... (Gülüyoruz...) 

Servis yaptığınız en mütevazı ünlü?
Jennifer Lopez çok espriliydi... Ben ona İspanyolca bir şey söylemiştim... O da nereli olduğumu sormuştu... Ve çok mütevazıydı... 

Bu kadar çok ünlüye yemek yapıyorsunuz.  Peki size göre aşçılık stresli bir iş mi? 
Amerika'da hazırlığı da siz yapıyorsunuz servisi de... Çok stresli hatta kendi aramızda 60 yaşını geçmez deriz biz aşçılar için... =)(Gülüyor)
Babam 50 yaşında aşçılığı bıraktı stresine dayamayıp... Şimdi arada Amerika'ya geliyor... Bana yardım etmek bile istemiyor... O derece yani :) 





Bir de ya beğenilmezse yaptığım yemek korkusu oluyor mu? 
Aynen... O da çok oluyor...Çok da nankör bir meslek... 100 kişiye servis yapıyorsunuz... 99 kişi memnun 1 kişi memnun değilse o tek kişiye bakılıyor... O gün sizin için motivasyon sıfır oluyor... Zevkle yapmanız lazım her yemeği, yoksa ilerleyemezsiniz... İç motivasyonunuz çok önemli o yüzden... 

Önlem için yaptığınız her yemeğin tadına bakıyor musunuz? 
Kendi elimden çıkan her yemeğin tadına bakarım :)  

Türk mutfağına geçelim;) Türk mutfağı seviliyor mu Amerika'da?
Evet... Amerikalı'lar tarafından çok aranıp seviliyor...Ohio'da ya da Orlando'da açılan bir Türk restoranı İtalyan bir restoranın iki katı iş yapıyor... 

En çok hangi yemek seviliyor?
Kebaplar, mezeler, tatlılar... Özellikle kuzu şişe bayılıyorlar.

10 sene sonra kendinizi nerede, nasıl görmek istersiniz? 
Şu anda 31 yaşındayım... 10 sene sonra Türkiye'nin en iyi otellerinden birinde tüm mutfak çalışanlarını yöneten baş aşçı (Executive Chef) olmak isterim...

Atilla Soy'a bu güzel röportaj ve misafirperverliği için çoook teşekkür ederim ;) Röportaj bitiminde Helmsley Park Lane'in mutfağını geziyoruz... 



Bu samimi fotoğraf için Helmsley Park Lane'in lezzetli mutfağında çalışan herkese çook teşekkürler... ;)


Not: Fotoğrafların hepsinde bel çantam olduğu görülmekte... Özellikle çok yürüyeceğiniz seyahatlerde bel çantasını şiddetle tavsiye ediyorum... O kadar rahat edersiniz ki bana dua edersiniz :))))) 

Bu arada New York gezimiz efsanevi Dallas'ın oyuncuları Bobby ve Jr'la devam edecek... Takipte kalın! ;) 



































Hiç yorum yok: