8 Nisan 2014

Bake&More Sitesinin Sahibi Başarılı Pasta Şefi Ebru Bilginoğlu Babur...

Ebru, hayallerinin peşinden gitmesini bilen çok başarılı bir iş kadını... Pastalarının lezzeti dillere destan! Şimdi bir de internet sitesi açtı! Harika ürünler satıyor... Sitesinde tarifler veriyor... ;) Tamam sustum, gerisini Ebru'dan dinleyin! ;) 


Ebru Bilginoğlu Babur kimdir sizden dinleyelim?

1982 İstanbul doğumluyum. 30 yaşına gelince ‘bugüne kadar ne yaptım’ yerine ‘daha fazla ne yapmalıyım’ sorusunu soruyor insan kendine…Benim pastacılık maceram da böyle başladı diyebilirim.
Lisede okurken aklımda olan gastronomi bu kadar duyulmadığı gibi aşçılık ve pastacılık konusunda da Bolu Mengen’den öteye gidilmemişti. Mesela kimse Jamie Oliver’ı duymamıştı. Yemek konusunda marifetler ancak altın günlerinde gösterilebiliyordu. Bu durumdan dolayı ‘baba ben aşçı olacağım’ diyemedim tabii.. Babamı hayal kırıklığına uğratmamak için finans okudum. 2 sene finans alanında çalıştıktan sonra eşimle tanıştım ve onun teşvikiyle pastacılığı araştırmaya başladım. ‘Baba ben pastacı olmak istiyorum, her hafta manikür yaptıran fönsüz dolaşmayan kızın otellerin mutfağında bulaşık yıkamak istiyor doğru duydun!’ diyerek MSA’de yeme-içme işletmeciliği ve profesyonel pastacılık ve ekmekçilik okudum.(Gülüyor...) 

Sonra...


Sonrası çok hızlı gelişti. Stajımı yaptım, evlendim, hamile kaldım... Bazı rahatsızlıklarımdan dolayı hamileliğimi yatarak geçirdim. Oğlum Ömer 1,5 yaşındayken Chicago’da Colette Peters’dan Şeker hamurundan çiçek yapma eğitimi aldım.
Şu anda oğlum 3 yaşında. Ve ben seneler boyunca içimde biriktirdiğim, beklettiğim, hayalim olan işi yapıyorum..

                 

Peki bankacılıktan Mutfak Sanatları Akademisi’ne geçiş nasıl oldu?

Hiç unutmuyorum, sevgililer günüydü. Eşim bana hediye olarak MSA’dan 1 haftalık pastacılık kursu almıştı. O kadar heyecanlanmıştım ki. "Evet! İstediğim iş bu neden mutsuz olduğum işte çalışayım?" dedim. Ve tabii ki ailemin ve eşimin desteğiyle MSA’da okumaya başladım. Hatta bu yüzden düğünümüzü de 5 ay ertelemek zorunda bile kaldık.(Gülüyor...)


Yemek yapmaya olan ilginiz küçüklüğünüzden beri var mıydı? Bununla ilgili bizimle paylaşabileceğiniz bir anınız var mı?

Bunu anneme sormak lazım aslında. Annem ressam benim. Sanatçı ruhlu deli dolu çok yaratıcı bir kadın. Hiç unutmuyorum daha Türkiye'de safran duyulmamış annem safranlı pilav yapardı. "Anne pilav yap" dersin, 4 renkli pilav yapar. Hep farklıdır annemin yemekleri. İlk yaprak jelatini 8 yaşındayken gördüm herhalde. Annem doğum günlerinde Barbie pastası ya da yeşil renkli cadı şeklinde pasta yapardı. Bayılırdım... 


İnanılmaz... 


Evet! Düşünün, 25 sene önceden bahsediyorum. Sanırım annemin mutfakta orjinal şeyler yapması beni mutfağa bağladı. Ah bir de babaannemin enfes dolmalarıyla içli köftesini unutmamam lazım. 


Ailenin hepsi yetenekli! :)


Evet! Bizim sofralar doğunun ve batının en güzel şekilde harmanlandığı sofralar olmuştur. Abimin de benim de mutfakta bu denli yetenekli olmamız başka şekilde açıklanamaz zaten. 

Mutfak Sanatları Akademisi size ne kattı? Oradan sonra kariyeriniz ne yönde ilerledi? Nerelerde çalıştınız?

MSA’da; restoranlara gittiğimizde gelen tabağın nerelerden geçerek geldiğini öğrendim. Tabaktaki domatesin nasıl seçileceğinden tutun, pişirme tekniklerine, gramın ne kadar önemli olduğuna kadar her şey hakkında bilgi sahibi oldum. Ve sonunda aslında her şeyin yaratıcılıkla ilgili olduğunu anladım. 

Oradan sonra kariyeriniz ne yönde ilerledi? Nerelerde çalıştınız?


MSA’dan sonra iki tane ünlü pastanede staj yapıp çalıştım.

Pasta yapımı ne kadar sürenizi alıyor?

Modeline ve üstündeki figürlere göre değişiyor. Eğer bir düğün ya da nişan pastasıysa ve üstünde bir sürü çiçek varsa en az 1 hafta. Ama daha sade bir pastaysa 2 günümü alıyor.

En severek yaptığınız tatlı hangisi?

Cheesecake ve her türlü pasta diyebilirim. Yapımı daha zahmetli olsa da rengarenk cupcake yapmayı da çok seviyorum. 

Sizce Türkiye’de hangisi daha seviliyor? Cupcake mi makaron mu?

Bence Türkiye'de makaron daha çok duyuldu ve ben makaronu daha çok seviyorum. (gülüyor...) 


Neden sizce?


Cupcake’in üstündeki kremasından dolayı insanlar makaronu daha çok tercih ediyor olabilir. Ama şimdi yeni trend düğünlerde en üste pasta altlara cupcake diziyorlar ve çok hoş gözüküyor. Cupcake, tek kişilik pasta yerine geçti.
                       

Şimdi neler yapıyorsunuz?

Atölyemde kişiye özel pasta tasarımı, cupcake, pasta, cheesecake, popcake ve brownie yapıyorum. Aynı zamanda www.bakeandmore.com adlı sitemde Talking Tables UK ürünlerini satıyorum.

Bake&More sitesini açma ve ürün satışı fikri nasıl çıktı?

Son 5 yılda pastacılık ve parti sektörü Türkiye’de çok hızlı gelişti. İngiltere’de Selfridges’te dolaşırken oğlum için rengarenk pipetler ve kendim için(!) cupcake stantları almıştım. Arkadaşlarım ve çevrem ürünleri görünce çok beğendi. "Neden olmasın?" dedik ve Talking Tables’ın distribütörlüğünü aldık. 

Talking Tables ürünleri dünyada nerelerde satılıyor?


Selfridges, Harrods, Londra’nın önde gelen diğer şık mağazalarında,dünyanın çeşitli yerlerinde, Türkiye'de ise "www.bakeandmore.com" internet sitemde... =)
                    

Ziyaretçiler sitenizde ne tür ürünler bulabilir?

Kağıt bardak, Kağıt tabak, kağıt pipet, peçeteler, ponponlar, cupcake stantları, şeker poşetleri...

Bu ürünler bir tek sizin sitenizde mi satışta?

Talking Tables ürünleri sadece bizim sitemizde satışta. Ama mesela parti malzemelerini her yerde bulabilirsiniz. Eminönü sektöründen farkımız ürünlerimizin İngiltere tasarımı olması ve kaliteli malzeme kullanılarak yapılması.

10 sene sonra kendinizi ve sitenizi nerede, nasıl görmek istiyorsunuz?

10 sene sonra 42 yaşında mı olacağım? Aşk olsun.. Düşünmesek! (Gülüyor...)
Şeker hamuru ve pastacılık eğitimi üzerine bir okul açmayı planlıyorum.Yurt dışından getireceğim pastacılık malzemelerini ve ürünlerimi orada satmaya devam etmeyi düşünüyorum. 
Ama hepsinden önce 10 sene sonra ailemin, dostlarımın ve benim mutlu, sağlıklı ve huzurlu olmasını istiyorum!;)

Son olarak bu işe merak saran gençlere tavsiyeleriniz var mı?

Onlara tavsiyem, Mutfak Sanatları Akademisi gibi okullar açılmışken hayallerinin peşinden koşmaları. Ama unutmasınlar ki bu süreç çok zorlu bir süreç. Bunu bilerek, çalışmaya azimle devam etmeliler... 

Hiç yorum yok: