18 Ağustos 2014

Bu Sinema Başka Sinema!


"Başka Sinema" festival filmlerini ayağınıza getiriyor... Hem de festival beklemeden! "Bize her gün festival" diyerek sanatsal filmlerin en güzellerini büyük bir özenle seçen "Başka Sinema"yı sık sık duyduğum halde bir türlü gitmek kısmet olmamıştı... 
Taa ki Akmermez Cinema Pink'in bir salonunu kendilerine tahsis edene kadar... ;)
Dün Hollywood klişesi "Cehennem Melekleri 3"e gidecekken bir anda kendimi "Başka Sinema" salonunda buldum... 

Komedi türünde Fransız yapımı olan bu güzel filme bayıldım ben...Ana karakter Paul'ün iç dünyasına bizi kabul edişi ve adeta film boyunca ona adeta psikanaliz yapılışı...Paul'üniki teyzesinin tavırlarını Türk annelerinin erkek çocuklar üzerindeki baskılarına çok benzeştirdim ve bazı bölümlerde çok güldüm...;) Mutlaka izleyin! Bugüne kadar tavsiye ettiğim ne kötü çıktı he bana söyleyin! ;) 
İşte filmin konusu: 
30’larındaki Paul, iki yaşından beri ona bakan iki aristokrat halasıyla Paris’te bir apartman dairesinde yaşamaktadır. Halalarının en büyük hayâli, Paul’u bir piyano virtüözü olarak görmektir. Tekdüze bir yaşamı olan Paul’un günü, oturma odasındaki piyanonun başından, halalarının ders verdiği sınıftaki piyano arasında gidip gelmekten ibarettir. 

Apartmanlarındaki Bayan Proust ile tanışana dek dış dünya ile bağını neredeyse kesen Paul, hayatın diğer yönlerini hiç deneyimlememiştir. Bu sıra dışı kadının müzikle birlikte harmanlayarak Paul’a sunduğu bitki çayı, Paul’un bastırdığı hatıralarını bir bir su yüzüne çıkartır. Bayan Proust sayesinde geçmişini keşfeden Paul, artık hayatının kontrolünü eline almaya hazırdır. 

Film, hafta boyunca anlaşmalı sinemalarda... Daha fazla ayrıntı için http://baskasinema.com/filmler/attila-marcel ;)

Sevgilerimle, 
Burcu =) 

Hiç yorum yok: