25 Ağustos 2012

Biliyor muydunuz?- Sosyal Medya Zenginleri 4 ;) PINTEREST- BEN SILBERMANN



Pinterest'in kurucusu

Pinterest: Kullanıcıların internette buldukları güzel şeyleri paylaşmalarını ve organize etmelerini sağlar.

Kullanıcılar diğerleri tarafından yaratılan panoları takip eder ve ilginç bulunan şeyler insanları birbirine bağlar.
Kullanıcı sayısı: Yaklaşık 20 milyon 
Şirketin değeri: 1 Milyar dolar 

Hakkında: Ben Silbermann, küçüklüğünden beri koleksiyon yapmayı çok severmiş. Pul koleksiyonu bile varmış. :) Mezun olduktan sonra Google'da çalışmaya başlamış. 

Business Insider dergisine verdiği röportajda Google'da çalışmanın kendisine farklı bir vizyon kazandırdığından bahsediyor... Orada görsel tasarımlar yaparken büyük düşünmeyi öğrenip insanların ortaya çıkardığı müthiş ürünlerin de farkına varmaya başladığını anlatıyor. 

Silbermann daha sonra, Google'dan ayrılıp insanların koleksiyonlarını sergileyebilecekleri dijital bir ortam yaratmak için Pinterest'i kuruyor. Ve 200 arkadaşına elektronik posta yoluyla Pinterest'i gönderiyor. Ancak bir türlü istediği ilgiyi göremiyor. İlk bir sene neden vazgeçmedin sorusuna, samimiyetle "İnsanlara, batırdık diyemezdim, çok utanç verici olurdu... Ayrıca Google beni asla işe almazdı" diye yanıt veriyor... 

Aylar sonra Pinterest'e ilgi artmaya başlıyor. 2011 haziranda medya da yazılarında yer veriyor. Ve Pinterest bugün 20 milyon kullanıcıya ulaşıyor! 
Silbermann'ın da belirttiği gibi, bu bir gecelik bir başarı hikayesi değil...




Ben de okuduğum makalelerden sonra şunu diyebilirim:  Bu, sabrın ve azmin zaferi ;) 


Hiç yorum yok: