28 Ağustos 2012

Diyete Nasıl Başlarız? Beslenme Uzmanı Serap Tolaz Yazıyor ;)



Serap Tolaz'ı aradığımda cinnet geçirmek üzereydim...
-Seraaaap tartının üzerindeyim bil bakalım ne olduuuuu?
-Ne oldu yavrum?
-Ben kilo veremiyoruuuum:(
-Çünkü diyeti tam yapmıyorsuuun! Çabuk buraya geel !!!
Üzerimde ne varsa atladım gittim ofisine. Aldı beni karşısına yaptı yine meşhur konuşmalarından birini. Konuşma sırasında gözümü gözünden uzaklaştırmaya çalışıyorum.Ay yine yakalıyor ve nasılsa devam ediyor konuşmasına... Nasıl oldu bilmiyorum ama sonunda hipnotize oldum... Başladım diyete... 
Bana acıktıkça blogla ilgilen bile dedi:) Yani bloga sık sık yazı koyuyorsam anlayın ki sık sık acıkıyor Burcu'nuz ;)
Cumartesiden beri diyetteyim sanki bir ay gibi geliyor ama inceldiğimi hissettikçe bırakasım gelmiyor... Kalan kilolarımı eylül sonuna kadar vermek hedef... 
Ee madem beni bu kadar gaza getirdin... Yaz bir yazı da takipçilerimi de hipnotize et dedim :) Kırmadı ;) 
İşte canım diyetisyenim Serap Tolaz'ın hipnotize eden yazısı ;)



YAŞAMINIZI ENGELLEMEYİN ! DENGELEYİN ...



Yaz aylarının sonlarına geldiğimiz şu günlerde, öncesinde yaşadığımız kilo verme sendromu, tatil döneminde alınan kilolarla tekrar gündeme oturmuş durumda. Hatta öyle ki, tüm dertleri unutturacak durumda evdeki tatlı krizleri... Aylarca yüzüne bile bakmadığımız tartımız, evimizde en baş köşeye yerleşmiştir çoktan. Düşüncelerimiz hatırlatır tekrar bize '' acaba filanca kaç kaloridir '' diyerek hesaplamaları.

Ama düşünülenin tam aksine kalorileri hesaba kattıkça, yedikçe yiyesimiz gelir aklımıza bile gelmeyen besinleri. Bir bakmışız kilolarımıza kilolar ilave edilmiş. Yine de vazgeçmiyor, azimle mücadeleye devam ediyoruz kendimizce.

Oysa zayıflamanın tek yolu bugüne kadar yaptığımız yanlışların farkına varmak, o kadar!

Aşk acısıyla yanıp tutuşurken ağzımıza bir lokma bile girmezken, diyete girdiğimiz ilk andan itibaren yiyecekler gözümüzün önünde uçuşur. Diyet kelimesi tatlılarla, abur cuburlarla eş değer hale gelir, yedikçe yeriz ...



Bu durumda ne yapmalı peki ? Diyetten mi vazgeçmeli, yoksa kendimizden mi?

Kendinizden vazgeçmek istemediğiniz kesin, ama diyetle mücadele bir o kadar zor ve keyifsiz dediğinizi duyar gibiyim.

Size tavsiyem;

Öncelikle kendinizle savaşmayı bırakın ve kilolarınızı takıntı haline getirmeyin. Sağlınızı düşünerek hareket edin, sonrasında görselliğin kendiliğinden geldiğini göreceksiniz.
Deney diyetlerden uzak durun, çünkü bizi açlığa mahkum eden diyetler kesin sonuçtan uzaklaşmamıza neden olmaktan başka bir işe yaramadığı gibi, vücutta yo yo etkisi yapar ve açlık krizine neden olur.
Mucizeler vardır elbette ama bir günde oluşturmadığınız yağları ve kilolarınızı, bir gecede ya da bir haftada  yok etmeniz mucize değil, imkansızlıktır. İmkansız bir şeyi istemek ise,  zaman kaybından başka bir işe yaramaz.
Diyette mükemmeliyetçi olmayın! Arada sırada zaaflarınıza yenik düşebilir, kaçamaklar yapabilirsiniz.Bu durumun sizi diyetten uzaklaştırmasına izin vermeyin, tam aksine kaçamaklarınız size keyif versin ve diyete devamınızı sağlasın. 

Sonuç olarak;

Kilo vermeye çalışmak, yaşamınızı engellemek değil! Denge de tutabilmektir.

İşe ilk önce, sağlıklı yaşama yolunu seçerek başlayın. Hayatınızı gözden geçirin. Önceliğiniz ruh sağlınız olsun, bedensel sağlığınıza kavuşmanız daha kolay olacaktır.
Mümkünse bu yolda tek başınıza mücadele vermeyin. Alışkanlıklarınızdan vazgeçmenin kolay olmadığını biliyorum. 
Kilo verme dönemi bir süreçtir. Bu süreçte sizi doğru anlayacak ve destek olabilecek iyi bir yardımcı seçin.
Ve sabırlı olun ..

Sağlıcakla kalın.
Diyetisyen Serap Tolaz



Hiç yorum yok: