24 Eylül 2012

DİYETE ADIM ADIM! ;)



Tartının üzerine çıkıp, cinnet geçirerek Beslenme Uzmanı Serap Tolaz'ı arayışımın üzerinden tam bir ay geçti... Benim için çok karlı bir ay oldu... Birkaç kilomdan kurtuldum deseeem :) Tartıyla da ateşkes imzaladım hemen! 
Bu bir ayın içinde ne zaman tatlı krizine girsem aradım Serap'ı. Bir keresinde ikindideki ara öğünümü yemiş, eve dönüyordum. Eve bir girdim, karşımda eski dostum çiko (çikolataya çiko diyorum, yılların dostluğu var aramızda) :) Gözlerim dört dönerek etrafında dolaştım. Elime aldım. Sağa baktım, sola baktım kimse yok. Tam kendimi kaybedecekken aklıma Serap ve Serap'ın her kontrole gittiğimde gözlerindeki o haşin bakış geldi. Hemen telefonu açtım: 
-Seraaaaap, ben çok fenayım! Babam çikolata almış. Yemek üzereyim, bana bir şey söyle durdur beni!
-Aynanın karşısına geç yevrim. Nasıl biri var karşında?
-Bilmem, ben varım işte...
-Yok yok iyi bak, bu kiloda kalmak mı istersin, incecik olmak mı?
-Hımm, kim gibi mesela?
-Adriana Lima...

-Tamam, iştahım kapandı benim sanırım...
-Aferin! Kendine gel, daha yolumuz var hemen geri adım atma! :)
-Peki Serap'cığım :) 


İşte böyle konuşmalar eşliğinde geçti bir ay. Ama sonunda öyle güzel kilo vermiştim ki her şeye değdi. (Bir ayın sonunda evin içinde sevinçten dans ettiğim sahneleri sizinle paylaşırsam takibi bırakırsınız diye korkuyorum:) 
Bu yoğun gündem içinde sizi asla unutmadık :) Beslenme Uzmanı Serap Tolaz sizler için sağlıklı bir beslenme için ip uçlarını yazdı... Buyrun beraber okuyalım ;) 




HAYAT SEÇİMLERİNİZDEN  İBARETTİR !!



Sağlıklı ve  Formda  Olmak : TAMAMEN SİZE KALMIŞ :)







Yaşamınız seçeneklerle doludur. Her gün yaptığınız binlerce seçimin çoğu besinlerle ilgilidir. Bazıları önemli, bazıları önemsizdir. Bazıları da yaşamın devamını yönlendirmektedir.

Tek bir seçim size önemsiz gibi göründüğü halde, seçiminiz sürekli aynı doğrultuda olursa yaşamınız ve sağlığınız üzerinde önemli etkiye sahip olabilir.

Besin seçiminizi etkileyen pek çok faktör vardır.Duygusal durumunuz, kültürünüz, çevreniz, çevrenizdeki kişiler, hayata bakış açınız ve tabiki besinler ve beslenme konusunda sahip olduğunuz bilgiler.

İyi beslenme sizinle başlar ..

Sağlıklı beslenme, en iyi kişisel yatırımlarınızdan biridir. Ruhsal ve bedensel mutluluğunuz için ve bir takım hastalıklardan kendinizi koruma adına, iyi beslenin !

İyi beslenmenin temeli, doğru besin tüketmeye özen göstermekle başlar.

Alışmış olduğunuz beslenme biçiminizi değiştirmeniz kolay değil ama her gün yaptığınız en ufak bir değişiklik bile kendinizi daha iyi hissetmenize neden olacaktır.

Nasıl mı ?

**Çeşitli besinler tüketin

Besin seçiminde çeşitlilik, hoşlanılan pek çok lezzeti tatmanızın anahtarıdır. Bir günlük beslenme planınızda tüm besin öğelerinden bulundurmaya çalışın.

**Doymuş yağ ve kolesterol içeren besin tüketiminizi azaltın.

**Şeker oranı yüksek olmayan bir  beslenme planı uygulayın.

**Günlük tuz tüketiminize dikkat edin.

**Alkol tüketiminizi dengeleyin.

**Su içmeyi ihmal etmeyin.

**Yediklerinizi fiziksel aktivite ile harcayın.

Sağlıklı ve Formda Kalmayı ÖNEMSEYİN !

Çünkü formda olduğunuzda,

**Günlük yaşamdaki duygusal ve mental değişikliklerin pozitif bir bakış açısıyla üstesinden gelirsiniz.

**Kalp hastalıkları, kanser,diyabet gibi ciddi sağlık sorunlarına karşı düşük bir risk taşırsınız.

**Kendinizi iyi hissetme ve görme şansına sahip olursunuz.

** Kendinizi korumak için gerekli durumlarda fiziksel güç ve dayanıklılıkta olursunuz.

**Yüksek kalitede ve belki de uzun bir yaşam için iyi bir şans yakalarsınız.

Sonuç olarak,

Tercih ettiğiniz besinleri gözden geçirin. Sahip olduğunuz beslenme alışkanlıklarınızla, doğru beslenme ilkelerini harmanlamaya çalışın. Değişimin zor olduğunu kabul ediyorum ama getirileri de sağlık, mutluluk ve keyif adına çok mükemmel sonuçlara ulaştırıyor. 

Sevgiler,
Serap Tolaz. 



















Hiç yorum yok: